Pozycjonowanie to inaczej optymalizacja wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach. W Polsce bardzo często używa się zamiennie angielskiego skrótu SEO (search enginge optimization). Pozycjonowanie jest elementem marketingu internetowego. Można je podzielić na dwa rodzaje. Pozycjonowanie właściwe tzw.

off-page oraz optymalizację stron internetowych tzw. on-page. W pierwszym przypadku poprawiamy wyniki wyszukiwania poza stroną internetowa, w drugim przypadku działamy na kodzie samej strony internetowej. Pozycjonowanie jest bardzo istotne i aktualnie bardzo powiązane z serwisami społeczonościowymi. Samo pozycjonowanie nie występuje na poznańskim rynku uczelnianym jako samodzielny kierunek, zarówno na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jak i na studiach podyplomowych.

Elementy pozycjonowania można odnaleźć na takich kierunkach jak e-marketing, mediaworking, czy też marketing internetowy. Studenci tych kierunków zapoznają się z ogólnymi zasadami pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Zarówno od strony budowy kodu strony internetowej, jak i od strony mechanizmów rządzących najpopularniejszymi wyszukiwarkami internetowymi, takimi jak Google, Bing, Yahoo. Dodatkowo będą kształcili się z zakresu SEO copywrittingu oraz SEO public relations. Poznają także zasady i relacje jakie łączą media społecznościowe z pozycjonowaniem stron w Internecie.

Po skończonych studiach, absolwenci tych specjalności mogą zarówno podjąć pracę w działach marketingu, agencjach marketingowych, ale także jako administratorzy firmowych stron internetowych lub osoby odpowiedzialne za komunikację z klientami za pośrednictwem social media.