Marketing internetowy studia

Marketing internetowy jest jedną z form marketingu, którego celem jest przekazywanie informacji i pozyskiwanie nowych klientów. Marketing internetowy, jak sama nazwa wskazuje odbywa się za pośrednictwem Internetu. Nośnikiem informacji marketingowej w tym przypadku są strony www.

Przykładami takiego marketingu są reklamy umieszczane w Internecie, reklamy pojawiające się w wyszukiwarkach internetowych, reklamy na serwisach społecznościowych oraz e-mail marketing. Ten rodzaj marketingu często przybiera również nazwę e-marketingu. Na poznańskim rynku uczelnianym istnieje wiele form kształcenia się w tym kierunku.

Zarówno w formie studiów tradycyjnych jak i tych online (w przypadku studiów podyplomowych). Poznańscy studenci mogą wybierać pośród takich kierunkach jak innowacyjny e-marketing, marketing internetowy, czy mediaworking. Marketing internetowy często jest też specjalnością na takich kierunkach jak Marketing, lub Handel i Marketing.

Z bardziej interesujących i nowoczesnych specjalizacji można wymienić Social Media Manager, która kształci osoby chcące w sposób profesjonalny zarządzać profilami firm i instytucji w różnego rodzaju serwisach społecznościowych, które są bardzo popularne. Słuchacze tego kierunku zapoznają się z takimi pojęciami jak Search Engine Marketing, copywriting, linki sponsorowane, kampanie display, advergaming, content marketing, lead nuturing, lead generation, scoring, e-commerce, user experience design. Zdobędą wiedzę z projektowania kampanii reklamowych w Internecie, wdrażania ich oraz analizowania jej wyników, łącznie z badaniem zadowolenia użytkowników końcowych oraz samych odbiorców reklamy.